چاپ

ضرورت و اهمیت چاپ کاتالوگ در تبلیغات

اهمیت چاپ کاتالوگ در تبلیغات

اصولا نخستین معرفی نامه ای که مخاطبان یک سازمان با آن رو به رو می شوند ، بروشور یا کاتالوگ تبلیغاتی آن سازمان است پس مطلوب است این کاتالوگ به طور حرفه ای طراحی گردد و جهت چاپ کاتالوگ از بهترین متریال بهره گیری گردد. اما حتما به این مورد دقت کنید که چاپ کاتالوگ فقط قادر نیست کامل کننده تبلیغات یک سازمان باشد و مطلوب است همراه کاتالوگ ها یا بروشورهای ان سازمان از وب سایت ، بنرها ، استندآپ ها و … برای بالا بردن فروش بهره مند شویم .
اگر می خواهید طراحی کاتالوگ انجام دهید بهتر است پیش از آن راه های تبلیغاتیتان را معلوم کنید و با دقت به شیوه های معلوم شده ، داده های کالا ها یا خدمات خود را گرد اوری کنید . در این مقاله مواردی را برایتان اورده ایم تا پیش از چاپ کاتالوگ به اهمیت چاپ کاتالوگ پی ببرید و این نکات را برای بالا بردن بازخورد تبلیغات ، در نظر داشته باشید.
نخستین نکته پیش از چاپ کاتالوگ ، گرد آوری داده پیرامون کالا یا خدمات ارائه شده سازمان مورد نظر است . تلاش کنید توضیح محصول یا کالای مورد نظرتان را به طور جامع ارائه کنید ولی از شرح زیاد یا تکرار پرهیز کنید . بازار مقصودتان را معلوم کنید و متن کاتالوگ را به طوری گرد آوری کنید که مخاطب کاتالوگ کلیه متن را به طور کامل بفهمد . مطالب را روشن و واضح ارائه کنید و حتی الامکان بر روی نیاز های مشتریان خود دقت داشته باشید نه فروش محصول یا خدمات خود.

اهمیت چاپ کاتالوگ

اهمیت چاپ کاتالوگ

نکته ای کوچک اما بسیار قابل استفاده که بیشتر سازمان ها به آن دقت نمی کنند ، اوردن اطلاعات تماس، آدرس وب سایت و ایمیل سازمان در مکان هایی درست از کاتالوگ است .
مطلوب است شرح کوتاهی از کاربرد ها و خوبی های کالاها یا خدماتتان را در کاتالوگ بیاورید تا مخاطبان با مطالعه این کاتالوگ بفهمند که بهره گیری از کالا یا خدمات شما چه مزیت هایی دارد . این قسمت بهتر است برای هر کالا یا خدمات به طور مجزا نوشته شود اما اگر تعداد کالا ها یا خدمات اورده شده سازمانتان زیاد است بهتر است مزیت کلی برای همه ی کالاها یا خدمات را در کاتالوگ بیاورید.

مورد بعد که بسیار حائز اهمیت در چاپ کاتالوگ است ، اوردن قسمتی در اول کاتالوگ با مفهوم سابقه سازمان ، دستاوردها، تعداد مشتریان و میزان رضایتمندی آن ها است . بودن این قسمت غیر از افزایش وجهه سازمان ، سبب جلب اعتماد هم می گردد.
اصولا چاپ کاتالوگ ، چاپ ست اداری ، چاپ بروشور ، طراحی سایت و راه های تبلیغاتی دیگر به طور ست طراحی و چاپ می گردند پس تلاش کنید از رنگبندی سازمانیتان بهره بگیرید و تا جایی که امکان دارد از یک قالب برای طراحی ابزار های تبلیغاتی بهره بگیرید . این موضوع بسیار با اهمیت برای سازمان ها به حساب می اید که به غیر بر شناخته شدن ، سبب می گردد برند شما دیرتر از یاد مخاطبان برود . پس تلاش کنید تا جایی که امکان دارد این اصل را رعایت کنی.
جذابیت یک کاتالوگ بر مبنای رنگ بندی، نوع طراحی، جنس کاغذ، تصاویر به کاربرده شده در کاتالوگ و خیلی از نکات دیگر معلوم می گردد پس تا جایی که قادر هستید این المان ها را صحیح به کارگیرید و با توجه و نوع اوری ، طرحی را بیافرینید که مخاطب با نگاه اول جلب آن گردد . طراحی جذاب در کاتالوگ بسیار مهم است چون نخستین عنصری که مخاطبان مشاهده می کنند ظاهر کاتالوگ است پس این مطلب با اهمیت را به خاطر بسپارید و اگر بارها لازم بود طراحی انجام دهید ، آن را دریغ نکنید.

دلایلی بهره گیری از کاتالوگ به عنوان ابزار بازاریابی

-کاتالوگ موجب جلب دقت و نظر مخاطبان می شود به خصوص پیرامون تجارت های کوچک و تازه راه اندازی شده که برای تبلیغات هزینه کمی را اختصاص داده اند .
-کاتالوگ ها به علت اینکه مخصوص یک کار و متعلق به همان تجارت است ، برای تبلیغ کالاها در مجله ها و روزنامه ها موثر تر هستند .
– از طرفی هم کاتالوگ ها قادرند به صورت کامل بر کالا یا محصولاتتان متمرکز شوند و در نهایت توجه مخاطبانی که کاتالوگتان را می خوانند جلب نمایند. نکته ای که باید ان را مورد توجه قرار داد این است که محتوای کاتالوگتان باید هم جذاب و هم کاربردی بوده و از عکس های خوب و جالب بهره گیری شود و همین طور اطلاعات تماس روشن اورده شوند.
شرکت افراگرافیک با در نظر داشتن نکات در باب اهمیت چاپ کاتالوگ ، چاپ کاتالوگ حرفه ای را برای شرکت داران محترم ارائه می دهد . جهت دریافت مشاوره واستعلام قیمت با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *