چاپ

مهمترین نکات چاپ لیوان کاغذی

مهمترین نکات طراحی و چاپ لیوان کاغذی

لیوان کاغذی از پرطرفدارترین ظروف یکبار مصرف است که ماندگاری تقریبا خوبی دارد و مقاومت بالایی در برابر دما و حرارت دارد. ظروف پلاستیکی یکبار مصرف توانایی تحمل حرارت مایعاتی که درون آن ریخته می‌شود را ندارند و طولی نکشید که لیوان های کاغذی جای آن ها را گرفتند. لیوان های کاغذی برای نوشیدن چای قهوه و… مطلوب هستند و در صورتی که در مراحل ساخت به خوبی چسبیده شده باشند نوشیدنی از آن ها بیرون نمی ریزد. بیشتر سازمان ها در پی سفارش چاپ لیوان کاغذی هستند تا نظر مخاطب را جلب کنند. در حال حاضر در همه جهان و همین طور در ایران چاپ لیوان کاغذی برای سازمان ها و مخصوصا برند ها خیلی زیاد به کار برده می شود. در این مقاله به بررسی مهمترین نکات چاپ لیوان کاغذی میپردازیم راهکار مطلوب جهت جلب توجه مخاطب است.

جنس لیوان کاغذی

کاغذی که جهت ساخت لیوان کاغذی به کار برده می ‌شود گونه مخصوصی از کاغذ است که گرماژ آن متمایز بوده و پوششی از پلی اتیلن دارد که باعث افزایش دوام لیوان کاغذی در مقابل حرارت و نوشیدنی‌های گرم می‌گردد. پوشش پلی اتیلنی سبب می گردد تا نوشیدنی بیرون لیوان ریخته نشود و اثرات شیمیایی بر نوشیدنی هاي درون لیوان کم شود.

لیوان کاغذی مطلوب‌ترین لیوان یکبار مصرف

نتایج بررسی ها معلوم کرده است لیوان های پلاستیکی که قبل از چاپ لیوان کاغذی به کار برده می شدند قادر نیستند نوشیدنی‌های گرم را در خود نگهداری کنند و سبب سرطان می شوند.پس لیوان های کاغذی اینطور مشکلاتی را نداشته و تمامی افراد و شرکت‌ها و ادارات از آن استفاده می کنند.

چاپ لیوان کاغذی

چاپ لیوان کاغذی

نحوه تولید لیوان های کاغذی

جهت چاپ لیوان های کاغذی ،کاغذ ویژه‌ای را به شکل رول یا شیت به عنوان متریال اولیه استفاده می كنند. لیوان کاغذی در اندازه های گوناگون چاپ و بریده می شوند. هرچه لیوان ها ضخیم‌تر باشند دوام آنها بیشتر است. سایز لیوان های کاغذی فرق دارد برای تولید هر سايز از لیوان های کاغذی به یک دستگاه جدا لازم است.

چاپ عکس روی لیوان یک بار مصرف کاغذی

جذابیت لیوان های کاغذی از مهم‌ترین علت‌های به‌کارگیری آن هاست.کاغذی که برای ساخت لیوان استفاده می‌شود طوری است که می‌شود بر آن هر تصویری یا متنی را چاپ کرد. در مهمانی‌ها و برنامه‌های مخصوص از تصاویر و متون جذاب استفاده کرد. ليوان های کاغذی جهت به کارگیری همگانی چاپ می شود پس اگر می‌خواهید لیوان با طرح منحصر به فرد داشته باشید. میتواند از راهنمایی طراحی لیوان کاغذی، شرکت افرا گرافیک استفاده کنید.

راهنمای چاپ لیوان کاغذی براساس سایز

کوچکترین سایز کوچکترین سایز لیوان کاغذی که عموماً برای مصارف تستر و یا سمپلینگ استفاده میشود. ۷۰ سی سی است که به آن لیوان کاغذی شات و یا 3 انس گفته می‌گویند. لیوان کاغذی 110 یا 120 سی سی هست که آن هم عموما برای اسپرسو و تستر استفاده میشود.

 لیوان کاغذی ۲۰۰ سی سی (استاندارد)

یکی از سرویس هایی که شرکت افراگرافیک به ان مبادرت دارد، چاپ لیوان کاغذی . چاپ لیوان کاغذی ۲۰۰ سی سی محبوب ترین و پر استفاده ترین لیوان در کشور می باشد.

چاپ لیوان کاغذی ۳۶۰ سی سی (بزرگ)

 یکی دیگر از سرویس های خاص و تازه شرکت تخصصی افراگرافیک چاپ لیوان کاغذی بزرگ ۳۶۰ سی سی است.  از  بهره‌مند می‌شویم. لیوان کاغذی از پلی اتلین و مرکب های گیاهی ساخته می شود. به کارگیری لیوان های کاغذی بزرگ برای برند ها و سازمان های بزرگ و رستوران های مشهور خیلی پر کار برد است. برای چاپ لیوان کاغذی حتما با مشاوران ما در افراگرافیک تماس حاصل فرمایید.

دلیل نشتی آب در لیوان یکبار مصرف کاغذی

گاهی اوقات هنگام استفاده از لیوان یک بار مصرف کاغذی امکان نشت مایعات از انتهای آن وجود دارد. علت این مشکل به دلایل فنی در زمان تولید لیوان است. زمانی که کف لیوان کاغذی با بدنه آن به درستی متصل نشده باشد که به اصطلاح به آن دوخت می گویند، باعث می شود این مشکل ایجاد شود.

مزيت به کارگیری لیوان کاغذی

  • جلوگیری از هدر رفتن آب و صرفه جویی لیوان های کاغذی در زمان
  • هزینه مقرون به صرفه جهت ساخت و تولید به میزان زیاد
  •  زیبایی و تنوع لیوان ها
  • دوام در مقابل نفوذ نوشیدنی ها به پوشش درون لیوان
  • مانع شدن در برابر نفوذ حرارت نوشیدنی های داخل لیوان
  • امکان چاپ طرح های گوناگون بر آن
  • سازگاری زیاد لیوان ها با محیط زیست
  • سرطان‌زا نبودن
  • ایمنی جهت به‌کارگیری بزرگسالان و کودکان
  • بهداشتی بودن
  • راه تبلیغی مناسب با قیمت مناسب

نکات طراحی لیوان کاغذی

  • به هر سازمانی که می خواهید خدمات چاپ لیوان کاغذی ارائه کنید از نسخه نرم افزاری آن سازمان جهت جایگزاری لوگوی تان بهره‌مند شوید.
  •  در گزینش رنگ توجه داشته باشید. شما این امکان را دارید که از رنگ سازمانی خود هم برای بک گراند کلی طراحی تان بهره‌مند شوید و هم این امکان را دارید که پس زمینه خودتان را سفید بگذارید و تنها لوگوتان را بر ان درج کنید.
  •  در طراحی لیوان کاغذی توجه داشته باشید مطالب مهم را درون آن جای دهید و در پی کم کردن متن و یا مطلب ان باشید. اگر قادر هستید تنها از لوگو بهره‌مند شوید امکان دارد مطلوب ترین سبک طراحی باشد. اما در صورتی که سایت شما ، آدرس ایسنتاگرام و یا آدرس سازمان شما و یا شعار سازمانی شما مهم است این امکان را دارید یکی از ان ها را زیر لوگوی درج کنید.

سخن پایانی

همان طور که در مهمترین نکات طراحی و چاپ لیوان کاغذی گفتیم لیوان کاغذی از پرطرفدارترین ظروف یکبار مصرف است که ماندگاری تقریبا خوبی دارد و مقاومت بالایی در برابر دما و حرارت دارد و بهترین گزینه برای مصرف مایعات گرم است. ظروف پلاستیکی یکبار مصرف توانایی تحمل حرارت مایعاتی داغ را ندارند. لیوان کاغذی در ابعاد مختلف برای مصارف مختلف چاپ و طراحی می‌شود.

ما شرکت افرا گرافیک اين افتخار را داریم كه اعلام کنیم آماده عقد قرارداد با شرکت های مختلف در حیطه انواع خدمات چاپی مانند چاپ لیوان کاغذی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ جعبه و… می باشیم. این شرکت مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه های چاپ است و با هزینه مقرون به صرفه در خدمت شما عزیزان می باشد. چاپ مطلوب ترین ها جهت تجارت شما مقصود اصلی ماست. پیشنهاد میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر با کلیک بر روی لینک درج شده مقاله اهمیت چاپ لیوان کاغذی را نیز مطالعه کنید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *