چاپ

فرایندهای پس از چاپ چیست و چطور انجام می شود؟

فرایندهای پس از چاپ

پس از کامل شدن امر چاپ کلیه پرداخت ها یا فرآیندهای پس از چاپ الزامی است اعمال گردد. امکان دارد در اولین مشاهده اینگونه به نظر اید که همه امور در صنعت چاپ تنها همان جای دادن جوهر بر کاغذ است. اما اصل قضیه این نیست.
برخی از این امور قادرند قبل از آن که نسخه چاپی از دستگاه چاپ خارج گردد انجام شود اما اکثر این امور پس از چاپ، پس از کامل شدن کار چاپ و خشک شدن کار اعمال می گردند.
اکثر چاپخانه‌های متخصص قسمتی را دارند که مجموعه بسیاری از خدمات را عرضه می‌کند.که سبب می گردد برون داد کارهای چاپی شما از نظر شکل و کاربرد مطلوب تر باشند.
به همان اندازه که کار طراح در برون داد کارهای شما بااهمیت است و به همان میزان که جنس کاغذ و یا نوع چاپ بر برون داد کار مؤثر است فرآیندهای پس از چاپ هم بر برون داد نهایی کار از نظر شکل تاثیر بسزایی دارند. جهت مشاهده نمونه های چاپ آفست در افراگرافیک و مشاهده قیمت ها بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

فرایندهای پس از چاپ

1. تا زدن

این یکی از متداول ترین خدمات در امور چاپی است. زمانی که یک بروشور را اماده می کنید و قصد دارید در سایز و اندازه‌ای باشد که قادر باشید به افراد بدهید برای همین هم لازم است بتوانید کاغذ را تا کنید.

کارکردهای تا زدن:

1. نخستین کارکرد آنکه سایز امر چاپی را کمتر می‌کند. پس کاری که اصطلاحا داخل یک پاکت جا نمی شد با تا زدن صحیح درون آن جای می گیرد.
2. اندازه کمتر پخش کردن آن کار را هم راحتتر می‌کند.
3. جهت طراحی یک بروشور.
4. کاغذ را به طرز صحیحی قسمت بندی کرده و متن و درونیات خود را در آن قسمت ها پخش می‌کند.
انواع گوناگون از تا زدن وجود دارد که تا زدن ۲لت و ۳لت دو سبک متداول هستند.

2. برش

کاری است که با بهره‌گیری از تیغی تیز قسمت های از نمونه چاپی برش می دهند تا کار به اندازه مورد نظر برسد. مثلا جهت برش حاشیه های کاغذ در کار چاپ و یا جهت میزان کردن برگه های کتاب برش کاغذ لازم است. اتفاق ناگوار ان است که قسمتی از کار چاپی شما به علت یک برش نامطلوب از بین برود.

3. لمینیت

کاری که در آن یک فیلم پلاستیکی بر کار چاپی جای می گیرد. این پوشش از امر چاپی در برابر لکه، چروک شدن و نم نگهداری می‌کند.
لمینیت پایداری و استمرار کار را بسیار زیاد بالا می برد و هم سبب بالا بردن نشاط رنگ‌هایی که در کارموجودند می شود.لمینیت یک انتخاب صحیح و پر مخاطب جهت نمونه های چاپی است که بسیار از ان بهره‌مند می شوند. جلد کتاب‌ها، منوی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و نقشه‌ها از این نمونه ها هستند.

4. چسب‌دار کردن

یکی از فرآیند‌های پس از چاپ که با این خدمات هم اکثر اشخاص آشنا هستند.در این خدمت از یک چسب منعطف بر یک لبه از برگه های هم سایز استفاده می‌شود تا هم این اوراق به خوبی بهم وصل شوند و هم قادر باشیم به سهولت بالاترین برگه را جدا کنیم.اوراق یادداشت و سفارش از این شیوه بسیار بهره‌مند می شوند.

5. اتصال

برگه های گوناگون کاتالوگ یا کتاب شما قبل از ارائه شدن باید به هم وصل شوند. جهت این امر شیوه های زیادی موجود است که هر کدام مزیت ها و عیوب و هزینه خود را در بر دارد.بهره‌گیری از چسب، دوخت و یا حتی سیمی کردن از دسته این شیوه هاست.

این‌ها فقط قسمتی از سرویس ها و امور پس از چاپ است. امور بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که بعدا با آن‌ها آشنا می شوید.شرکت افرا گرافیک با انجام کلیه امور چاپی مانند چاپ جعبه فوری،  چاپ بروشور ، چاپ کاتالوگ  و … کلیه خدمات پس ازچاپ را برای شما به بهترین شکل ارائه می دهد.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *