آموزش طراحی, چاپ, طراحی

نکات طراحی بروشور تبلیغاتی

نکات طراحی بروشور تبلیغاتی

این روزها کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک برای معرفی خدمات و کالاهایشان نیاز به روش‌های مختلف بازاریابی دارند که یکی از آن‌ها ارائه بروشورهای تبلیغاتی است. صاحبان این کسب‌وکارها باید به نکات طراحی بروشور تبلیغاتی آشنایی داشته باشند تا بتوانند از این طریق به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند.

بروشور تبلیغاتی در واقع مانند یک نماینده از سازمان یا کسب‌وکار شما است و به همین دلیل باید بتواند به‌خوبی تمام خدمات و کالاهایی که ارائه می‌دهید را معرفی کند. خوشبختانه با کمک این راهنمای طراحی بروشور تبلیغاتی سایت افراگرافیک می‌توانید چنین کاری را به راحتی آموزش ببینید. نکات مهمی که قرار است در این راهنما به آن‌ها بپردازیم، همگی در جهتی هستند که بتوانید بهترین و پربازده‌ترین بروشور تبلیغاتی را آماده کرده و به مخاطبین خود ارائه دهید.

نکات مهم برای طراحی بروشور پربازده و موفق

دقت کنید که میزان اثرگذاری هر روش بازاریابی به این بستگی دارد که تا چه حد اصول و قواعد در آن‌ها رعایت شده باشد. در مورد بروشورهای تبلیغاتی هم چنین موضوعی وجود دارد و باید بدانید که چه نکاتی برای طراحی آن‌ها لازم است موردتوجه باشند. برای درک بهتر این موضوع از جهت یک مشتری یا شخصی که با بروشور مواجه می‌شود به مسئله نگاه کنید. حتی اگر در این ‌رابطه اطلاعاتی هم نداشته باشید، باز هم استانداردهای پیش‌فرضی مانند فونت مناسب یا رنگ‌بندی صحیح نظر شما را جلب می‌کنند.

به این شکل می‌توانید اهمیت رعایت نکات طراحی بروشور تبلیغاتی را بهتر درک کنید. این نکات علاوه‌بر فونت و رنگ‌بندی به پارامترهای دیگر هم توجه دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

نکات مهم برای طراحی بروشور

مشخص بودن هدف از طراحی بروشور

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی بروشور این است که مخاطب شما احساس کند، این مطالب برای او نوشته شده‌اند. بهتر است این‌گونه بگوییم که باید هدفتان از گردآوری این بروشور مشخص باشد. لحن نوشتار و کلماتی که در بروشور استفاده می‌شوند، اگر به‌درستی انتخاب شوند، می‌توانند اثرات شگفت‌انگیزی روی مخاطب داشته باشند.

علاوه بر کلمات، کلیت مطالب و عکس‌هایی که در بروشور چاپ خواهند شد، باید به‌گونه‌ای باشد که پاسخ سؤالات احتمالی مخاطب را بدهند. در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت اگر بتوانید این احساس را در مخاطب ایجاد کنید که بروشور برای او و پاسخ به سؤالاتش گردآوری شده، نتیجه خوبی خواهید گرفت.

پیشنهاد می کنیم با کلیک روی لینک درج شده مقاله راهنمای جامع طراحی بروشور را مطالعه نمایید.

طراحی خلاقانه بروشور

اصول طراحی بروشور نشان می‌دهد که طراحی‌هایی می‌توانند اثرگذار و پربازده باشند که در ساده‌ترین حالت ممکن اجرا شوند. دقت کنید که عبارت ساده بودن به این معنا نیست که طراحی بروشور زیبا نباشد. سبک طراحی بروشور باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که در عین سادگی، تمام پارامترهای زیبایی‌شناختی را در خود جای دهد. در واقع باید از به‌هم‌ریختگی و استفاده نا به جا از پارامترهای جلوگیری شود.

نکته دیگری که در این ‌رابطه اهمیت زیادی دارد، این است که باید از طراحی‌های جدید و نوآورانه استفاده کنید. در بسیاری از موارد یک طراحی جدید می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند و این موضوعی است که در بیش‌تر بروشورهای تبلیغاتی کم‌تر به آن توجه می‌شود.

توجه به ریتم‌دار بودن طراحی بروشور

نکات طراحی بروشور تبلیغاتی اگر به‌درستی رعایت شوند، نتیجه نهایی بروشوری خواهد بود که یک‌ روند داستانی دارد. در واقع باید اطلاعات، خدمات و معرفی کالاها در بروشور به نحوی ریتم‌دار باشند و مخاطب برای خواندن ادامه و صفحات بعدی مشتاق شود. بروشورهایی که یک‌روند مشخص ندارد و هر قسمت از آن‌ها هیچ ارتباطی با دیگر قسمت‌ها ندارد، آن‌چنان تأثیر خاصی روی مخاطب نخواهند داشت.

طراحی بروشور

استفاده از برند و لوگو در جای مناسب

بی‌شک این کتابچه کوچک یکی از روش‌های تبلیغاتی است که این روزها توجه خاصی به آن می‌شود. طبیعتاً برای این که بروشور بتواند کسب‌ و کار، خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند، باید نشانی از برند شما هم در آن باشد. این موضوع در خیلی از موارد به ‌اشتباه برداشت می‌شود و نتیجه بروشورهایی هستند که در جای جایشان برند یا لوگو دیده می‌شود.

این کار تأثیر منفی روی تفکر مخاطب نسبت به برند موردنظر خواهد داشت و به همین دلیل است که باید در جای مناسب و میزان کافی از برند و لوگو استفاده شود. ازآنجایی‌که بروشور یک روش تبلیغاتی است، سعی کنید تا حد ممکن قسمتی از آن را که بیش‌تر در معرض توجه قرار می‌گیرد به برند و لوگو اختصاص دهید. در برخی موارد این قسمت مناسب می‌تواند بالای عکس‌های و نوشته‌ها باشد و در برخی موارد هم ممکن است در میانه صفحه به کار برده شوند.

سازماندهی متن

متنی که قرار است در بروشور چاپ شود، از لحاظ اولویت و مهم بودن می‌تواند در قسمت‌های مختلفی قرار گیرد. در واقع لازم است مطالب به ترتیب اولویتشان در بروشور گردآوری شوند و در حین انجام این کار به ریتم‌دار بودنشان هم دقت شود. برای مثال متن‌های معرفی کسب‌وکار، خدمات یا کالا بهتر است در ابتدای کار آورده شوند تا مخاطب بداند که با چه مواردی روبرو خواهد بود.

تا جای ممکن سعی کنید برای بیان این اطلاعات از کلمات انگلیسی یا عربی استفاده نکنید. این کلمات میزان خوانایی متن را پایین می‌آورند و مخاطب را از خواندن ادامه مطالب منصرف می‌کنند.

استفاده از آیکون‌های جذاب در طراحی بروشور

دقت کنید که جلوه‌های بصری و آن چیزی که در یک بروشور آورده‌اید، می‌توانند به شکل ناخودآگاه روی ذهن مخاطب اثر بگذارند. این روزها به موضوع طراحی توجه خاصی می‌شود و شما هم برای این که از این رقابت عقب نمانید، باید از آیکون‌های زیبا و جذاب در قسمت‌های مناسبی از بروشور استفاده کنید.

نکته مهم درباره این آیکون‌ها، میزان مرتبط بودنشان با متن و اطلاعات کلی بروشور است. آیکون‌ها باید با توجه ‌به روند اطلاعات بروشور انتخاب و جاگذاری شوند.

استفاده از آیکون‌های جذاب در طراحی بروشور

استفاده از تکنیک‌های چاپی

یکی از نکات طراحی بروشور تبلیغاتی رعایت استانداردهای چاپ و استفاده بهینه از آن‌ها است. نکاتی مانند فاصله متن تا حاشیه، فاصله میان خط‌ها، انتخاب رنگ، انتخاب سایز و نوع فونت و مشخص‌کردن سایز کاغذ مورداستفاده از جمله مواردی هستند که باید برای چاپ بروشور به آن‌ها توجه داشته باشید.

سایزهای مختلف بروشور تبلیغاتی

با استفاده از راهنمای طراحی بروشور تبلیغاتی می‌توانید سایزهای استاندارد و مشخصی برای چاپ این کتابچه‌های کوچک داشته باشید. در ادامه همه سایزهای استانداردی که امروزه برای چاپ بروشور تبلیغاتی مورداستفاده هستند را مشاهده می‌کنید.

نوع بروشور طول (میلی‌متر) عرض (میلی‌متر)
بروشور A5 148 210
بروشور A4 297 210
بروشور A3 420 297
DL 210 99
بروشور lEGAL 355.6 210

اهمیت وضوح چاپ در بروشورهای تبلیغاتی

همه ما می‌دانیم که کیفیت و وضوح چاپ تا چه می‌توانند در بازخورد مخاطبان اثرگذار باشند. می‌توانید این کار را امتحان کنید. یک بروشور با وضوح چاپ پایین و یک بروشور با وضوح چاپ بالا را در اختیار چند فرد بگذارید. در این شرایط به‌راحتی می‌توان تفاوت بازخوردهایشان را دید و این موضوع ثابت می‌کند که کیفیت و وضوح چاپ نقش بسزایی در میزان اثرگذاری بروشور تبلیغاتی خواهد داشت. عموماً برای این که بروشور کیفیت خوبی داشته باشد، از وضوح 300 dpi به بالا برای آن استفاده می‌شود.

اهمیت وضوح چاپ در بروشورهای تبلیغاتی

جمع‌بندی

رعایت اصول طراحی بروشور ممکن است در ابتدا کمی زمان بیش‌تری از شما بگیرد، اما در نهایت خواهید دید که نتیجه رعایت کردن نکات طراحی بروشور تبلیغاتی تا چه می‌توانند روی بازدهی آن اثرگذار باشند. از طرفی، بالارفتن بازدهی این بروشورهای تبلیغاتی می‌تواند برای کسب‌وکار شما سودآور باشند و این موضوع در واقع همان هدف و نتیجه مطلوبی است که تمامی کسب و کارها از بروشور خود انتظار دارند. اگر شما هم قصد طراحی یک بروشور جذاب و منحصربه‌فرد را برای کسب و کار خود دارید می‌توانید از طریق شماره‌های ۰۲۱۸۸۲۶۸۹۵۸ – ۰۲۱۸۸۲۵۴۰۱۰ – ۰۹۱۲۷۲۷۸۲۹۵ با کارشناسان گروه مشاوران طراحی افراگرافیک ارتباط برقرار کرده و نظرات خود را با ایشان در میان بگذارید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *